We’re someone merkt op, ziet hier en daar wat gebeuren, bekijkt ontwikkelingen en observeert met een kritische noot. Benieuwd naar wat we allemaal tegenkomen in ons vak? In onze blog nemen we je graag mee in onze overpeinzingen.
We’re someone to Meet
Ontmoet nieuwe mensen en voer verrassende gesprekken.
Heb je weleens een gesprek gehad met een vreemde dat je voor altijd is bijgebleven? Een gesprek waarin je in korte tijd een diepe band voelde? Een gesprek dat je op een andere manier naar de wereld deed kijken? Een gesprek waarin je niet alleen het gevoel had een ander te leren kennen, maar waarin je ook jezelf beter leerde kennen?
Misschien denk je dat dit soort gesprekken noodzakelijk zeldzaam zijn, een kwestie van geluk. Ons uitgangspunt is dat deze gesprekken onder de juiste omstandigheden, helemaal niet zo moeilijk zijn te krijgen. Het enige wat ervoor nodig is, zijn mensen die we nog niet kennen, een relaxte sfeer en goede vragen. Dit bieden wij jou tijdens de ‘We’re someone to Meet’ lunches en diners.
Tijdens de We’re someone to Meet lunches en diners die wij vanaf eind maart gaan organiseren voer je gesprekken van 10 minuten met een verscheidenheid aan boeiende mensen. Want iedereen kan meedoen: ongeacht leeftijd, fase in hun creatieve loopbaan, creatieve professie, relatiestatus of gender. De begeleider geeft je verrassende vragen mee die ervoor zorgen dat de gesprekken niet over koetjes en kalfjes gaan, maar dat je in korte tijd echt iets leert over het verhaal van de ander. En waarschijnlijk ook over jouw eigen verhaal.
Wil je meer informatie over de We’re someone to Meet ontmoetingen? Stuur mij een mailtje naar peter@wearesomeone.nl
Houd Je Merk in Beweging: De Journeys
“Op ieder moment hebben we twee opties: vooruit stappen in groei of terug stappen in veiligheid.” Abraham Maslow
Al is de urgentie nog zo hoog en jullie merkverhaal nog zo krachtig, het duurt even om een patroon te doorbreken en oude routines te overstijgen. De journeys van We’re someone is een gerichte serie leerinterventies die tot doelgerichte gedragsverandering leidt voor groepen tot 12 collega’s. We steken het zo in dat iedereen echt vooruitgang boekt. Alles is gebaseerd op de laatste inzichten over gedragsverandering.
We’re someone biedt journeys om jullie merk in beweging te houden.
Met een uitgekiende mix van inspiratie, theorie, workshops en tools worden deelnemers meegenomen in een boeiend en uitdagend leerproces van twaalf weken. Je experimenteert met nieuw gedrag, denkt daarover na en praat met elkaar. Zo ontwikkel je stap voor stap de vingervlugheid waarmee je je organisatie omtovert tot een bruisende groep gedreven professionals met een ambitieus hoger doel.
De We’re someone journeys
Leadership journey
Wat maakt een goede leider? Daar zijn verschillende meningen over. Het heeft te maken met hoe iemand anderen meekrijgt. Authentieke leiders houden de sfeer op de werkvloer prettig en zorgen dat iedereen zich in de richting van de organisatie blijft herkennen. Plan een adviesgesprek in over de Leadership journey mail peter@wearesomeone.nl
Purpose journey
Iets bijdragen aan de wereld met een helder doel dat je werk overstijgt. In de Purpose journey gaan de teamleden op zoek naar hun eigen talenten, waarden en leiderschapsstijl. Zo werk je samen aan je roeping en stuur je de organisatie vanuit een gedragen visie die verankerd is in jullie merkverhaal, waarden en ambitie. Plan een adviesgesprek in over de Purpose journey, mail peter@wearesomeone.nl
Imagination journey
Innovatie is essentieel voor bedrijven. Vooral nu. Maar wat zijn de randvoorwaarden voor creativiteit? Tijdens de Imagination journey leert je team twaalf weken lang hoe je de beste ideeën in de praktijk brengt. Binnen de context van jullie merkverhaal, waarden en ambitie. Plan een adviesgesprek in over de Imagination journey mail peter@wearesomeone.nl
Connection journey
Om verbinding te kunnen maken zodat jullie gelijkgestemd met urgentie jullie missie nastreven en iedereen deelneemt, is het belangrijk dat iedereen zijn eigen kracht en zwaktes kent. En die ontdek je niet vanzelf. In deze journey werken we aan communicatie en empathie, om vervolgens uit te zoeken wat de barrières zijn voor betere verbinding. Plan een adviesgesprek in over de Connection journey mail peter@wearesomeone.nl
Inclusion journey
Er zal altijd een klein spanningsveld zijn binnen jullie merk identiteit en de cultuur waarbinnen zij zich bevindt. Maar hoe houd je die minimaal? Het draait erom dat iedereen zich erbij voelt horen. Daar werken we samen aan tijdens de Inclusion journey. Plan een adviesgesprek in over de Inclusion journey mail peter@wearesomeone.nl
Wellbeing journey
Hoe krachtig jullie merkverhaal ook is, hoe hoog de urgentie gevoeld wordt om te handelen, wanneer de energie bij jullie mensen tanend is zal er weinig gebeuren. Het welzijn van je teamleden begint met energie en dat start in het hoofd. Kalmte en zelfvertrouwen zijn belangrijke stappen op de weg naar de weerbaarheid van een team. In de Wellbeing journey werken we aan grenzen stellen, veerkracht en rust. Plan een adviesgesprek in over de Wellbeing journey mail peter@wearesomeone.nl
Effectiveness journey
Hoe word je als team nog effectiever? Begin bij je missie, merkverhaal, waarden en ambitie. Dat waar iedereen aan werkt. Dan kijk je hoe de taken zijn verdeeld. Mensen moeten doen waar ze energie van krijgen. Soms is effectiviteit een kwestie van kiezen. Je leert het samen in de Effectiveness journey. Plan een adviesgesprek in over de Effectiveness journey mail peter@wearesomeone.nl
Storytelling journey
In ieder werkveld klinkt steeds luider de roep om verhalen. Er is een grote behoefte om betekenis te geven aan wat we doen en antwoord te geven op de vraag: waarom doen we wat we doen en waartoe zijn wij op aarde? Storytelling is een inspirerende manier om antwoorden te vinden en een echt en geloofwaardig verhaal te vinden. Je leert het als team samen in de Storytelling journey. Plan een adviesgesprek in over de Storytelling journey mail peter@wearesomeone.nl
12 weken ontwikkelen als team
Jullie merk in beweging houden met een We’re someone journey:
• Eén journey heeft 4 Leersessies en wekelijkse inspiratie
• Regelmatige recaps
• Voor een groep van 8 tot 12 deelnemers: losse deelnemers of een team
• Live en online training, storytelling, opdrachten en artikelen
• All-in één journey voor € 9.900,-
Plan een adviesgesprek in. Mail peter@wearesomeone.nl
We are someone to Talk To
Van het verbeteren van deelname aan jullie missie tot het ontketenen van een gevoel van urgentie bij stakeholders bij jullie merk tot het handelen vanuit gelijkgestemdheid We’re someone biedt talks aan van een uur 1:1 of voor een groep met inspirerende ideeën over de lastigste uitdagingen waar leiders van organisaties en merken vandaag de dag mee worden geconfronteerd.
Daarbij zetten wij inzichten in uit storytelling die verfrissende perspectieven bieden op hoe jullie het eigen merk in beweging houden. Perfect voor een diepgaand 1:1 coachinggesprek of als inspirend bedrijfsevent of een verbindende teamdag.
Wil je meer weten over We’re someone to Talk To? Onze storytellers, hun favoriete thema’s en tarieven? Stuur een mail naar peter@wearesomeone.nl of bel Peter op 0619192245
Merken Wijsheid: Keep the Brand Moving!!!
See it happen before it happens
See it happen before it happens
Toen ik op mijn 30e als jonge designer/art director nog veel portfolio’s van fotografen beoordeelde, werd ik op een onverwachts moment verrast door het werk van Jaap de Graaf. Werk dat er niet alleen uitsprong vanwege de geweldige beelden, maar ook door de spanning in onderwerp en gelaagdheid die me direct inspireerde.
Ik heb jaren met deze geweldenaar gewerkt en er ontstond een bijzondere vriendschap tijdens de verschillende opdrachten die we samen deden. Of liever, avonturen. Want hoewel niet altijd alles even vlekkeloos verliep, was het resultaat altijd uitmuntend!
Jaap (in 2005 helaas overleden) was een markant persoon. Eigenzinnig, intelligent, leuk en bovenal interessant. Ik heb veel van hem geleerd…
Een van de meest leerzame momenten was zijn uitnodiging om in de vroege ochtend, rond 6.30 uur, naar het ij te komen om samen de zon op te zien komen.
Samen op een bankje leerde Jaap mij vooruit te kijken en de momenten te lezen. “Zie je die grote boot daar, en die kleine die nog gaat proberen in te halen. En die fietsers, die voordat de brug zo meteen wordt opgehaald, nog even snel proberen er overheen te fietsen.”
Dertig seconden later komen de tijdlijnen bij elkaar en zie ik gebeuren wat ging gebeuren. Het leverde een prachtig beeld op, waarin de kunstenaar het opkomende zonlicht zo wist te gebruiken dat er een magisch tafereel werd vastgelegd waar je naar kon blijven kijken.
Jaren later gebruikte ik deze herinnering voor een campagne voor Finance TV waar je het nieuws real-time kon volgen, voordat het de beurs ging beïnvloeden.
En nu gebruik ik deze quote om de deelnemers van een te ontwikkelen positionering, vooraf de magie te laten voelen om deel te zijn van de beweging en verandering, vóórdat deze gaat plaatsvinden.
Dankjewel Jaap!
Stephan van de Kimmenade
Merken Wijsheid
Wat is de sleutel voor succesvolle branding?
Voor We’re someone zijn dat de mensen in je organisatie. Wij geloven dat een merk
pas echt succesvol kan zijn als het binnen de hele organisatie wordt
gedragen. Werknemers kunnen namelijk als geen ander vertellen hoe je merk echt
in elkaar zit. Vanuit hun dagelijkse werk weten zij het beste hoe de ervaring is en
waar het verlangen ligt. Daarom is het zo belangrijk dat je je verhaal naar buiten
daarop aansluit. Want ook vanuit je externe stakeholders moet het erkend en
bevestig worden. Klanten, nieuwe medewerkers en partners prikken zo door een
geknutselde façade heen. Beloof dus wat bij je past.
Wij helpen je verhaal te vinden.
Merk in Beweging: Het Verhaal van de Rooi Pannen
Het verhaal van de Rooi Pannen
“Of je nu als VMBO’er of MBO’er begint, bij de Rooi pannen staat die praktijk voor iedereen centraal.
Een Echt Vak Leren
Wij vinden dat niet alleen mooi, maar vanaf de start vooral ook heel erg belangrijk. Want als het goed is, leren we ons leven lang. Om elke dag een beetje beter te worden. Slimmer. Vaardiger. Ondernemender.
Het is niet nét echt, maar écht echt. Met echte hotels, winkels, restaurants, bakkerijen, design – en evenementenbureaus helpen wij iedereen het beste uit zichzelf te halen. Waar jouw passie ook ligt: zetten we alles op alles om daar echt iets groots van te maken. Met eigentijds onderwijs, een belangrijke rol voor het bedrijfsleven en toegang tot jaloersmakende stageplekken in binnen-en buitenland.
Wie bij De Rooi Pannen op school heeft gezeten weet het zeker:
ZO ECHT KAN LEREN ZIJN
We are searching for someone SUPPORTIVE (20-24 uur)
Ben jij iemand die graag alles in goede banen leidt? Die ziet wat er achter de schermen nodig is om collega’s te helpen? En klanten en andere relaties meteen thuis laat voelen op ons kantoor? Dan willen wij heel graag kennis met je maken!
DIT ZOEKEN WIJ
We’re someone zoekt een office assistant voor 20 – 24 uur per week die de uitdaging aan wil gaan om onze vlotte, creatieve en dynamische organisatie te ondersteunen. Als office assistant:
Ben je het stralende gezicht van onze organisatie;
Beheer je afspraken en agenda’s;
Verzorg je schriftelijke en telefonische communicatie;
Zorg je dat niemand misgrijpt naar office supplies;
Organiseer je de leukste uitjes voor het team – en dus jezelf.
DIT NEEM JE MEE
– Mbo werk– en denkniveau en relevante werkervaring;
– Een nauwkeurige, proactieve en flexibele houding;
– Zelfstandigheid;
– Goede beheersing van MS office.
WIJ BIEDEN
Vanuit het Klokgebouw, midden in Strijp-S en Brainport Eindhoven, werkt We’re someone voor prachtige merken en ambitieuze opdrachtgevers. Bij ons maak je deel uit van een gezellig en hecht team van 11 professionals die elkaar versterken en uitdagen, en samenwerken binnen een open sfeer. Iedereen krijgt de ruimte om zichzelf te ontwikkelen en om van elkaar te leren. Natuurlijk kun je rekenen op goede arbeidsvoorwaarden, genoeg vakantiedagen en zo veel verse bonenkoffie als je aankan.
DIT IS WE’RE SOMEONE
We’re someone is een strategisch brandbureau. In het creatieve centrum van Eindhoven positioneren en activeren we mooie merken met impactvolle verhalen. Dat doen we met persoonlijkheid, vindingrijkheid, oprechtheid en vooral veel plezier.
Wil jij als office assistant ons team, management en directie versterkten? Stuur dan je motivatie en cv vandaag nog naar Vera via info@wearesomeone.nl.
“Merken Bouwen op Cultuur” Masterclass tijdens Dutch Design Week
Jarenlang hebben Stephan van de Kimmenade en zijn team bij We Are Someone iets anders gedaan bij het creëren van de merkverhalen van hun klanten. Zij praten niet vaak over dit ‘iets’ specifiek in termen van Merken Bouwen op Cultuur, maar, zoals Stephan vertelt, het verbinden en integreren van de merken en culturen van hun klanten is precies hoe zij hun successen hebben bereikt.
Onafhankelijk van elkaar, zijn merkverhaal en cultuur machtige stuwkrachten. Maar Stephan laat zien dat wanneer je beiden tezamen creëert je een onafhankelijke en wederzijds versterkende relatie tussen hen ontwikkelt. Daarmee creëer je een organisatorische kracht die niet ontstaat wanneer je alleen de ene cultiveert of de ander alleen. Hij zal door gedetailleerde case studies van klanten in de Brainport regio zoals Vandenbosch, de Rooi Pannen en Mikrocentrum een roadmap laten zien voor inspirerende merkverhalen, medewerkers engageren, meetbare waarde voor klanten en medewerkers, en hun organisatie gereed maken voor de toekomst.
Deze masterclass is een must voor design professionals die geïnteresseerd in brand management, werkplaats cultuur, strategie, leiderschap, employee experience, employee engagement, storytelling en organisatie ontwikkeling.
Enige inzichten waarover we praten tijdens de masterclass:
Een Merk dat Niet is Gebouwd op Cultuur is niet Duurzaam
De mensen in jullie organisatie kunnen het beste vertellen wat er gebeurt, hoe zij het ervaren en wat zij vanuit hun eigen perspectief wensen. Dit is keer op keer een van de mooiste inzichten die wij tijdens onze projecten met klanten hebben ervaren. Hun betrokkenheid, passie, capaciteiten maar bovenal de ambitie. Het is altijd een eyeopener voor leiders om te zien hoe hun eigen mensen de uitdaging oppakken en aangaan. Het is de sleutel tot een succesvolle branding zoals We’re Someone dat doet. In wezen is het de beste marketing die je jezelf kunt voorstellen. Want iedereen binnen de organisatie wordt ambassadeur van het merk en kan dat verhaal bij elke gelegenheid vertellen.
Merken moeten hun verantwoordelijkheid nemen. Goed doen.
De wereld vraagt om verandering. De footprint die wij willen maken bepaalt de reis die wij moeten afleggen. Dit vraagt om impact. Organisaties die hun verantwoordelijkheid nemen. Niet alleen een moderne en vooral goede werkgever zijn, maar ook bereid om naar hun product te kijken. Echte stappen zetten vanuit een gezond businessmodel dat bepalend wordt voor de nieuwe koers en het succes. Het is noodzakelijk om te beschermen wat we hebben en te verbeteren wat we hebben veroorzaakt. We’re Someone werkt voor organisaties die deze verantwoordelijkheid nemen. Die streven naar een gemeenschappelijk doel op lange termijn. Hierin kunnen wij een echte strategische partner zijn en de klant helpen bij belangrijke keuzes. Ons holistische branding model geeft veel inzichten binnen verschillende thema’s die de impact nog groter kunnen maken. Het biedt handvatten voor goed modern leiderschap op strategisch, tactisch en operationeel niveau. Hoe de betrokkenheid van interne en externe stakeholders te verbeteren. Hoe het merk aan te laten sluiten op de cultuur van de organisatie zodat het breed wordt gedeeld wat leidt tot authentieke, geloofwaardige, overtuigende communicatie naar buiten toe.
Keep the Brand Moving!!
Wanneer de scherpe merkpositionering gerealiseerd is, is het de uitdaging om het merk in beweging te houden. Hoe kun je het bewijs van de merkbelofte verdiepen en verrijken met de kracht van storytelling en acties van de organisatie? Daarin hebben wij door de jaren heen interessante inzichten gekregen. Afgestemd op organische contentkalenders die op basis van waarden zijn opgesteld rollen wij interessante redactieplatformen uit. Waardoor je vaak meer impact creëert in je vak. Breder kijken. Waardoor de branche belangrijker wordt en meer zin, beleving, urgentie geeft. Redactionele platforms kunnen in tijdschriftvorm zijn, podcast, korte docu’s, film, noem maar op.
Praktische info:
Wanneer: Donderdag 26 october 2023 van 16.00 tot 18.30 uur
Waar: Klokgebouw 151 5e verdieping We’re Someone
Gratis toegang
Reserveer jouw plek door ons een mailtje te sturen info@wearesomeone.nl
Stephan van de Kimmenade houdt ervan om merken te bouwen met hart en ziel. Een professie die hij eigen heeft gemaakt sinds de jaren tachtig. Uitdagingen en ervaringen hebben hem geholpen om te begrijpen hoe diepgaand onderzoek de kern en de ambitie van een merk kan onthullen. Met de uitkomsten daarvan creëert hij een impactvolle merk positionering. Stephan doet alles met pure passie en toewijding. Of zoals hij het formuleert: “Passie is mijn kompas.”
Wat is jullie ESG Verhaal?
Wij hebben het voorrecht gehad om organisaties te adviseren over hoe de kracht van verhalen in te zetten om voor verandering te creëren rondom ESG (Environment, Social, Governance).
Hiervoor moet jullie verhaal:
1. Jullie managementteam verbinden
2. Het complexe vereenvoudigen
3. De connectie maken
4. Iedereen eigenaar laten voelen
5. Momentum bouwen
Jullie managementteam verbinden
De buy-in van jullie Executive team is essentieel. Om werkelijke verandering te
brengen moet het management volledig op één lijn zitten met de visie van jullie
organisatie op ESG en in staat te zijn die te articuleren. Met een helder en boeiend
strategisch verhaal kun je een cohort van senior leiders en managers engageren en
hen helpen om een rolmodel te zijn. Een team dat werkelijk op één lijn zit en spreekt met
één stem is in staat om sneller beslissingen te nemen en helderheid en richting te bieden
aan de hele organisatie.
Het complexe vereenvoudigen
Maak de uitdaging te complex en mensen zullen geen connectie voelen. Een
overmaat van losstaande feiten en data die rechtvaardigen waarom hun organisatie
moet veranderen zal mensen niet aan boord krijgen. Een helder strategisch verhaal
biedt een vehikel waarmee individuen in staat zijn om de complexiteit van de
uitdaging die voorligt te vereenvoudigen en helpen hen om de vitale informatie te
krijgen die zij nodig hebben voor hun eigen rol hierin. Het verhaal kan ook een
gemeenschappelijk platform en gedeelde taal creëren voor effectieve samenwerking. Om
werkelijke verandering te realiseren moeten meerdere stakeholders – zowel intern als extern
– in staat zijn om de informatie te begrijpen die hen gepresenteerd wordt en snel te
ontcijferen wat dit voor hen betekent.
De connectie maken
Hoe jullie het ESG verhaal tot leven brengen binnen de organisatie en het zodanig activeren
dat gedragingen veranderen is cruciaal. Werknemers dienen zich te verbinden op zowel een
rationeel als emotioneel niveau en geloven dat verandering mogelijk is. Mensen verlangen
naar betekenis en doelen – soms groter dan wijzelf zodat we kunnen bijdragen op een
betekenisvolle manier en gewaardeerd voelen. We zullen veel eerder handelen wanneer we
emotioneel betrokken zijn bij de uitdaging – en toch communiceren de meeste organisaties
op een zeer rationele manier met hun mensen.
Iedereen eigenaar laten voelen
Door echte mensen te gebruiken in echte situaties bouwen verhalen empathie op, moedigen
ze ons aan. Wanneer jullie mensen op alle niveaus in jullie organisatie de kans geeft om hun
input te bieden en zij voelen dat hun stem gehoord wordt, kunnen jullie beginnen te bouwen
aan eigenaarschap en engagement. Met ESG strategieën moet jullie strategisch verhaal
mensen ook vertrouwen geven dat zij de middelen hebben om een verschil te maken. \Net
zo belangrijk: hun inspanningen moeten herkend en gevierd worden om verandering in
de grotere organisatie te versterken en uit te vergroten wat ‘er goed uit ziet’.
Momentum Bouwen
Zonder momentum houden mensen geen verandering vast. Om momentum te bouwen
wanneer de uitdaging zo groot en onzeker is als ESG, moeten jullie werknemers en
stakeholders geloven dat zij deel uitmaken van een beweging, en dat verandering aan het
gebeuren is. Door continu nieuwe verhalen te vertellen over succesvolle verandering (en
zelfs die mensen in staat te leren van falen) kan overtuiging groeien met voorbeelden van
werkelijke vooruitgang. Werkelijk succesvolle organisaties zien hun verhaal niet als een
moment in de tijd – eerder een verhaal in wording. Nu het tempo van verandering zo hoog
ligt, moet het verhaal geüpdatet worden om deze nieuwe veranderingen, mijlpalen en
ambities te weerspiegelen.
Gesprek aangaan?
Wij kunnen jullie helpen het verhaal over jullie ESG strategie te herschrijven om betere
uitkomsten te bereiken voor jullie organisatie, werknemers en de grotere samenleving.
Ga het gesprek met ons aan hoe we jullie kunnen helpen om jullie specifieke ESG doelen te
bereiken of ESG in te bedden in het hart van jullie business.
Mark de Bruijn
Er was eens een merkverhaal
Het merkverhaal. Copywriter Teun van Vijfeijken heeft er zijn specialisme van gemaakt.
“Het is non- fictie met de vaart, spanning en speelsheid van een thriller.”
Volgens Teun is het een onmisbaar onderdeel binnen de positionering van je merk. “In feite vangen we de essentie, het hogere doel, de waarden en de ambitie van een merk op een half A4’tje. Elk woord moet kloppen. Een hele uitdaging, maar wel een mooie. Een goed merkverhaal neemt de ontvanger mee in het enthousiasme van een merk. In wat het wil bereiken en bijdragen. Niet alleen voor de klant, maar ook voor de eigen medewerkers en de maatschappij in het algemeen.”
Het begint met luisteren
Volgens Teun kun je een goed verhaal niet verzinnen. “Wie een goed verhaal wil vertellen, moet beginnen met luisteren. Het is non-fictie met de vaart, spanning en speelsheid van een thriller. Om al die ingrediënten op tafel te krijgen, hebben wij een mooie sessie ontwikkeld. Geef ons een middag met verschillende mensen uit de organisatie van de opdrachtgever en wij kunnen aan de slag. Dat begint met een brainstorm met de strateeg. Samen bepalen we de richting en vervolgens construeer ik daar het verhaal omheen.”
Verhalen met een boodschap
Zo’n verhaal is pas geslaagd als er een duidelijke boodschap gedeeld wordt. “De trajecten waarin de positionering ook om een nieuwe belofte of pay-off vraagt, zijn voor mij het meest interessant. Dan schrijf je niet alleen een verhaal dat staat als een huis, maar ook toewerkt naar een hoogtepunt: een belofte waarin in alles samenkomt en op z’n plek valt. Wanneer je die vondst aan de sessiedeelnemers presenteert, dan voel je meteen of het goed zit.”
Vleugels
Met verhalen geeft We’re Someone haar opdrachtgevers vleugels. “Ik zie het als een verbinder. Een hulpmiddel om iedereen hetzelfde verhaal te laten vertellen, ademen en leven. En natuurlijk is zo’n verhaal niet in beton gegoten. Ik moedig het juist aan als iemand er zijn eigen draai aan geeft. Als iemand het verhaal vanuit zijn of haar eigen perspectief overtuigend weet te pitchen, dan kan ik daar wel van genieten.”
Wil je meer weten over We’re Someone en hoe wij jullie kunnen helpen bij het vertellen van jullie merkverhaal is ons magazine een mooie volgende stap. Vraag het magazine gratis en vrijblijvend aan door een mail te sturen naar info@weresomeone.nl
Take your responsibility
Verantwoordelijkheid. Rentmeesterschap. Hoe opereren we in evenwicht met onze omgeving? Hoe gedraag je je als organisatie en welke impact heeft dat op de dag van morgen?
We’re someone is een groot voorstander van stilstaan bij de vraag welke impact op de wereld je wil hebben. Als merk heb je in de volle breedte verantwoordelijkheid te nemen richting de maatschappij, richting de samenleving waarin we leven. Iedere organisatie zou een roadprint naar de gewenste wereld moeten hebben. Een wereld waarin we met elkaar de ESG-doelstellingen waarmaken.
Een inspirerend merkverhaal over wat jullie aan goed doen in de wereld geeft jullie organisatie een punt in de toekomst om naar te streven en het vertrouwen om dit samen te bereiken. Het verhaal overtuigt om op weg te gaan naar iets wat we nog niet kunnen zien.
ESG staat voor Environmental, Social and Governance. Duurzame ontwikkeling heeft tot doel aan de behoeften van de huidige generaties te voldoen, zonder toekomstige generaties te belemmeren om ook in hun behoeften te voorzien. Net als bij de duurzame ontwikkelingsdoelen (SDG) van de VN draait het om de drie dimensies van duurzameontwikkeling: economie, samenleving en milieu.
Duurzaam geweten
Frank Janssen, oprichter van In Position en als lid van de raad van advies van We’re someone ons duurzaam geweten, duidt de betekenis van de doelstellingen: “Meer concreet draait het om een geïntegreerde aanpak met heldere ambities en concrete resultaten. Zo creëer je bewijslast voor een geloofwaardige positionering. Gelukkig stellen steeds meer organisaties zich de vraag welke impact ze op de lange termijn willen hebben. Dat speelt ook in op de toenemende vraag van stakeholders naar de rol die individuele bedrijven pakken. Hier transparant invulling aan geven is een essentieel element in de strategie van elke organisatie. Het levert waarde op, zowel uit maatschappelijk als uit zakelijk perspectief.”
Wil je bijdragen aan een duurzame wereld dan begint het met het verbinden van de positionering en branding van jouw organisatie aan de duurzame ontwikkelingsdoelen. Hoe en in welke mate draagt jouw merkbelofte bij aan het behalen van de duurzame doelstellingen? Wat is je ambitie? De antwoorden zijn niet eenvoudig, de discussie wel broodnodig.
Gestructureerd
We’re someone kan een relevante rol spelen door op een gestructureerde manier samen de keuzes te maken. Samen gebruiken we het ESG-beleid en bezien en bepalen we welke elementen van toegevoegde waarde zijn bij het bereiken van jouw doelstellingen en jouw bewijslast verstevigen. We concretiseren de ESG-doelstellingen als integraal onderdeel van jouw strategie, purpose en positionering.
Een relevant merk is transparant over de ambities en over de resultaten. Wanneer je de juiste balans vindt tussen resultaat voor de organisatie en de omgeving kun je meetbare en positieve impact realiseren. Organisaties die ESG succesvol implementeren, hebben die juiste balans tussen economisch resultaat, milieu en sociale impact gevonden. Om daadwerkelijk impact te kunnen creëren, is een totaalaanpak nodig, waarbij economische, sociale en milieu- maatregelen elkaar wederzijds versterken. En waar het onderwerp ESG niet alleen op de agenda, maar ook op de actielijst staat. En daar helpen we graag bij. Wij geloven namelijk stellig in de voorbeeldfunctie van merken.
Wil je meer weten over We’re Someone en hoe wij jullie kunnen helpen bij het vertellen van jullie merkverhaal is ons magazine een mooie volgende stap. Vraag het magazine gratis en vrijblijvend aan door een mail te sturen naar info@weresomeone.nl
Inside & Outside
Om ‘buiten’ te kunnen presteren moet een merk van binnenuit kloppen. Authentiek zijn.
Een merk krijgt pas betekenis wanneer de merkbelofte en de waarden voelbaar wortels in de organisatie hebben. Dennis Spier, Cultuurmaker bij One Brand Culture: “Mensen maken het merk. Een merk opbouwen vanuit intrinsieke waarden was altijd al het slimst, maar in de huidige transparante samenleving is het onontkoombaar om authentiek te zijn. Klanten, nieuwe medewerkers, partners prikken een gekunstelde façade zo door.
Waarmaken
Cultuur vreet je strategie met huid en haren op. Om de meest uitgekauwde maar tegelijk de meest veelzeggende metafoor aan te halen: wanneer je belooft altijd service met een glimlach te leveren, moet iedereen in de organisatie dat waarmaken. Eén chagrijnige levering is een grotere teleurstelling voor de klant – en een deuk in de merkwaarde – dan dat de glimlach überhaupt niet beloofd was. Beloof dus wat bij je past. Wat echt is.”
Mariel de Jong, strateeg bij We’re someone: “De belofte van een merk ligt vaak al op de loer in de onderstroom. De ambitie, de droom, het vergezicht, het zit al in de organisatie. Latent, verborgen in de hoofden en harten van mensen, maar het is er. Het ligt alleen nog niet aan de oppervlakte. De kracht van We’re someone zit in het ontginnen, polijsten, verwoorden en verbeelden van die belofte.
Identiteit als vergezicht
De kunst is om aan te sluiten bij dat wat er leeft binnen de organisatie en tegelijkertijd de organisatie mee te nemen in een helder verhaal en de visionaire belofte voor de toekomst. Identiteit heeft de toekomst. Voor de identiteit van een merk geldt hetzelfde als voor de persoonlijke identiteit: Blijf dichtbij jezelf. Kunnen waarmaken wat je belooft is essentieel voor het een geloofwaardige positionering.”
Een merkcultuur betekent dat er verbinding is tussen het merk en de cultuur van de organisatie. Door verhalen over de waarden, de ambitie en belevenissen onderweg te delen, ontstaat er betrokkenheid, draagvlak en beweging binnen de hele organisatie. En maak je je ambitie waar. En natuurlijk mag – of moet! – de merkbelofte uitdagend zijn. Cultuur is niet statisch. Merk en cultuur zijn altijd in beweging en onlosmakelijk met elkaar verbonden.
Verbinden en inspireren
Intern is het juist nu veel mensen vanuit huis werken, en verbinding met de organisatie en het merk verder weg is, is het belangrijk om de merkbelofte en de waarden helder en aansprekend tot leven te brengen. Meer dan ooit hebben mensen behoefte aan inspiratie, motivatie en zingeving.
Extern zien we dezelfde beweging. Klanten, partners willen zich kunnen identificeren met een merk, met de drijfveren en de mensen achter een merk. Dennis: “Zeg wie je bent, en doe wat je zegt. Zo creëer je een merk waar klanten aan deel willen nemen en medewerkers ambassadeurs worden. Mensen zijn je beste marketing tool en je merk is je sterkste recruitmentinstrument.”
Wil je meer weten over We’re Someone en hoe wij jullie kunnen helpen bij het vertellen van jullie merkverhaal is ons magazine een mooie volgende stap. Vraag het magazine gratis en vrijblijvend aan door een mail te sturen naar info@weresomeone.nl
Diepgang & verfijning
Onze drijfveer is het raken van mensen. Uitdagend werk neerzetten, waarbij creativiteit en strategie hand in hand gaan. Geen kunst, maar wel dezelfde diepgang, verfijning en vakmanschap.
Zonder uitvoerig vocabulaire kan een prachtig boek niet worden geschreven. Zonder technische skills bestaat geen avontuurlijke muziek. Zonder vakmanschap geen grensverleggend schilderij. En ook een goed merk bouw je niet zonder dat je kunt putten uit kennis en kunde.
De kracht van vakmanschap
Toegegeven: over voorgaande stellingen kun je twisten. Want kan immers niet iedereen met een pen en papier bij de hand een boodschap overbrengen? En kan niet iedereen met een drum en een stick muziek maken? Misschien wel. Maar wij geloven in de kracht en extra waarde van vakmanschap. Van het weten wat je doet. En waarom je het doet. Duizenden uren noeste arbeid verbreden de pallet aan kleuren en klanken waaruit je kunt putten wanneer je creëert. Dat wil niet zeggen dat techniek de overhand moet nemen in dat proces. “Het is de kunst je door je intuïtief te blijven laten leiden, hoe goed je technisch gezien ook bent in je vak”, meent studio manager Jacco van Rooij. “Ik noem het altijd intuïtief vakmanschap. Je voelt wat je moet maken en voert dat idee uit vanuit je vakmanschap. Voor ons is dat een belangrijke pijler van wat we doen.” Zo kan vakmanschap juist leiden tot het inzicht dat ingetogenheid op zijn plek is. Of dat soms niet alle registers opengetrokken hoeven te worden, maar dat juist het kleine, verfijnde of het minimale op zijn plek is. Een mooi voorbeeld is Mondriaan. Zonder zijn jarenlange zoektocht zou hij nooit zijn gekomen tot zijn baanbrekende, abstracte non-figuratieve kunst. Vakjes en strepen, zegt de leek. Geniaal, vinden wij. Vooral ook vanwege de zoektocht, het verhaal, het denkproces, en om de verlegde grenzen.
Gelaagdheid
Ook wij streven er altijd naar verder te kijken en prikkelend werk te maken. Daarbij gaan creativiteit en strategie hand in hand. We maken geen kunst, maar we teren wel op dezelfde soort diepgang, op een soortgelijke ontdekkingsreis. Zowel in het denkproces, als in de uitvoering. De (grafische) designs die we leveren moeten top zijn. Die maak je niet zonder gelaagdheid, zonder inhoud. “Net als in de kunst redeneren we en bouwen we op vanuit de vrijheid en juist niet van wat je allemaal niet mag en kan”, meent Jacco. “En achter alles wat we doen, schuilt een verhaal, de diepere betekenis en ondersteuning van wat je uiteindelijk ziet. Een goede vakman denkt altijd heel scherp na over de middelen die hij maakt. Juist nu het voor iedereen steeds laagdrempeliger wordt om dingen zelf te maken, wordt vakmanschap, kennis en de daarbij horende verdieping alleen maar belangrijker.”
Wil je meer weten over We’re Someone en hoe wij jullie kunnen helpen bij het vertellen van jullie merkverhaal is ons magazine een mooie volgende stap. Vraag het magazine gratis en vrijblijvend aan door een mail te sturen naar info@weresomeone.nl
Someone much more than an intern
Na een open sollicitatie voor de zomervakantie, werd Marit vanaf augustus de design stagiair bij We’re someone. En dus sprong de 22-jarige communication and multimedia student elke dag in Helmond in de trein, op weg naar ons kantoor in het Klokgebouw. “We’re someone leek mij een boeiend bedrijf, dat mooi werk levert voor interessante klanten. Daarnaast leek het me ook gewoon een leuk bedrijf. Een fijne plek om ervaring op te doen.”
Leren van collega’s en over jezelf
Die verwachtingen bleken waar: “Ik kwam binnen in een hecht team, waar ik me ook meteen onderdeel van voelde. Ik was meer dan alleen ‘de stagiair’.” Dat ze meteen volwaardig mee mag draaien in het team, ervaart Marit positief. “Je leert daar zoveel van, elke dag weer nieuwe dingen. Niet alleen over de laatste trucjes in Adobe of het beter worden in animeren, ook over goed samenwerken binnen projecten, overleggen en reviewen.” En soms kom je ook jezelf tegen. “Wat ik zeker over mijzelf heb geleerd, is dat ik soms ‘nee’ moet kunnen zeggen. Anders creëer ik stress bij mezelf. Maar ik vind het mooi dat ik tot dat inzicht ben gekomen.”
Van A tot Stijlgids
Voor haar stageopdracht houdt Marit zich bezig met de stijlmanual van We’re someone. Waaruit is ons logo opgebouwd? Hoe werkt het designplatform eigenlijk? En hoe pas je het toe? “Zo’n stijlboek was er nog niet, dus het was heel leuk om daar mijn eigen project van te kunnen maken. Zo kon ik mijn volledige kracht en interesses erin kwijt; van het concept bedenken tot de uitwerking en het presenteren van het eindresultaat. Ik vind het ook waardevol om op deze manier na mijn stage iets achter te kunnen laten.”
Een allround topper
Niet alleen de verwachting van Marit klopte, de onze werd ver overtroffen. Want naast haar stageopdracht ondersteunt Marit de studio waar ze kan. “Het leuke aan multimedia vind ik het samenbrengen van alle elementen. Om zo de boodschap krachtig te communiceren.“ De ene keer doet ze dat in een pakkend concept, dan weer met een sterk ontwerp, maar altijd gestructureerd. “Een toffe opdracht om te doen vond ik Novicare, waar ik mocht meewerken aan de animaties voor hun social media kanalen. Het was binnen Someone het eerste project waar ik mezelf kon uitdagen en ontwikkelen op het gebied van animeren. En het is heel gaaf om mijn eigen werk terug te zien op de socials van Novicare.”
Someone’s future
Inmiddels is het de laatste week dat Marit werkzaam is bij We’re someone. “Ik ga nu eerst een weekje vakantie vieren, daarna moet ik weer terug naar school. Vanaf februari volg ik tien weken lang de minor Crossmedia Promotion, en na de zomer begint mijn laatste studie jaar.” Wat ze gaat doen als ze klaar is met treinen naar haar school in Maastricht, weet ze nog niet zeker. “Ik vind nog teveel dingen leuk om al precies te weten wat ik wil gaan doen, maar ik wil me zeker verder verdiepen in concepten bedenken, storytelling en interaction design.”
Waar Marit ook terechtkomt, wij wensen haar heel veel succes! Maar we hopen stiekem dat ze over anderhalf jaar gewoon weer terugkomt bij We’re someone.
Hoe creëer je een eigen verhaal en gezicht?
In de wereld van bulklogistiek is volume waarde. Toch worden er dagelijks enorm veel ‘lege’ kilometers afgelegd door transporteurs. Het drijft de transportkosten op én brengt onnodige negatieve impact op drukte op de wegen en op het milieu. Zonde, vindt Bulkio.
Bulkio is een datagedreven platform waar vervoerders en verladers hun eigen bulkstransport kunnen regelen. Binnen de wereld van bulklogistiek betreedt Bulkio de markt als een unieke service. We’re someone zette het platform op een podium en positioneerde het merk als een opvallende identiteit met een aantrekkelijk heldere en kort-maar-krachtige boodschap. Je kan niet om Bulkio heen zonder een omweg te nemen.
What’s in a name
De mensen achter Bulkio hebben jarenlange ervaring in bulklogistiek; het zelfstandig en onafhankelijk opererende online platform is nieuw in de markt. En een nieuwe productnaam of bedrijfsnaam verzin je niet zomaar. Bulkio is een unieke online bulktransport ‘matchmaker’, de verbindende schakel tussen aanbieders van transportopdrachten en transporteurs. Het is een platform waar aanbieders hun opdrachten kunnen plaatsen en waar transporteurs hun beschikbaar transport-materiaal kunnen aanbieden. Dankzij een slim koppelingssysteem zorgt Bulkio voor reductie van ‘lege’ kilometers en betere prijzen voor iedereen. Bulkio maakt de ‘binnen’- wereld buiten zichtbaar. BULK Inside Outside.
Netwerk verbinden
Bulkio verbindt vraag en aanbod, verbindt vertrek- en aankomstcoördinaten. Vanuit een gps-grid van coördinaten bouwt het logo van Bulkio zich op. Precies zoals de dienstverlening van Bulkio transparant en toegankelijk voor zijn gebruikers is, kenmerkt de illustratieve stijl zich door eenvoud. Iconische animaties en illustraties leggen uit hoe alles werkt en waar het voor staat. Duidelijk, transparant en zonder gelaagdheid. En dat is precies wat het platform van Bulkio voor je kan betekenen.
Het Hooghuis: dit ben ik
Laat zien wie jij bent! Het nieuwe magazine van scholengroep Het Hooghuis is uit. Na een jaar van corona-afstand staat dit magazine volledig in het teken van elkaar weer écht ontmoeten. We’re someone verzorgde opnieuw het ontwerp. Inclusief een vel vette tatoeages, waarmee aankomend leerlingen kunnen laten zien wie zij zijn. QR-codes verbinden het gedrukte magazine met online video’s van leerling-reporters en uitgebreide online magazines van de verschillende locaties.
We have lift-off!
Tegen de duinen van Noordwijk ligt Nederlands meest tot de verbeelding sprekende ecosysteem: NL Space Campus. Hier komen wetenschappers, universiteiten, onderzoekscentra, startups en aerospace-bedrijven samen om kennis te delen, innovaties te versnellen en de geheimen van het universum te ontrafelen. Voor We’re someone betekende het een prachtig herpositioneringstraject met veel belangen. Veel stakeholders. En heel veel knappe koppen om ons van input en inspiratie te voorzien. Alle betrokken partijen verbinden en vertalen naar een scherpe positionering, daar zit onze kracht. Het resultaat? Een gloednieuwe website! Ontdek NL Space Campus – Connecting the Curious https://www.nlspacecampus.eu
Van branding naar grilling
Tijd om het teamvuur weer eens extra op te stoken met een spicy barbecue.
Say hello to Bulkio!
Bulkio is het nieuwe online matchingplatform voor verzenders en vervoerders van bulkgoederen. Voor deze baanbrekende online dienstverlener mocht We’re someone de totale positionering op zich nemen. Dat resulteerde in een aansprekende brand story, merkwaarden, logo, huisstijl, website en activatiecampagne. Say hello to Bulkio!
Creatie zonder liefde maakt werk zonder ziel.
Wat hebben Picasso, Tarantino, Jan Wolkers, Newton en John Lennon met elkaar gemeen? Net als veel kunstenaars hadden ze een muze die continue verliefdheid bij hen aanwakkerde. Verliefdheid laat je jezelf verliezen, je boven jezelf uitstijgen. En zo ontstaan de beste creaties. Ook bij ons.
Wat voelen wij ons dankbaar dat wij door ons werk, de geweldige opdrachten en uitdagingen voor en met jullie, die vorm van verliefdheid blijven voelen. Stiekem houden wij van jullie. En op deze dag van de liefde durven we dat best te bekennen.
Game Changer – Het magazine van Van den Bosch
De wereld van bulklogistiek verandert snel en onze klant Van den Bosch, voorloper in supply chain, verandert mee. We maakten voor hen een online magazine genaamd Game Changer. Deze publicatie staat vol nieuwe inzichten, bedrijfs nieuwtjes en uitdagingen en oplossingen in de bulkindustrie. Benieuwd naar het online magazine eruit ziet? https://lnkd.in/d7UQvJY
’Making metal matter’ van belofte naar werkelijkheid.
In een opvallende campagne voor Kepser wordt duidelijk dat metaalbewerking niet enkel draait om techniek, maar om het (eind)resultaat in heel uiteenlopende branches. Waar zouden we zijn zonder Kepser? Meer op kepser.nl
Digitale magazines tbv de digitale open dagen
Hoe geef je kleur aan je info-avonden als je nieuwe leerlingen en hun ouders even niet op school mag ontvangen? Samen met de scholen van Het Hooghuis gingen we op zoek naar andere creatieve oplossingen om groep 8’ers op weg te helpen bij hun schoolkeuze. Bekijk de kleurrijke online magazines op magazine.hethooghuis.nl.
Vers van de pers
Met de start van het nieuwe schooljaar werd het Hooghuis Magazine weer verspreid om leerlingen van basisscholen meer te vertellen over het reilen en zeilen op de verschillende Hooghuis-scholen. Het thema dit jaar? Groeien en bloeien in het voortgezet onderwijs op een school die bij je past.
Merkintroductie Van den Bosch
Aan enthousiasme onder de medewerkers van de logistieke dienstverlener tijdens de kick-off presentatie zeker geen gebrek. Lets supply change
Internationale lancering in corona-tijd
Hoe organiseer je in corona-tijd een internationale lancering binnen tien vestigingen in Europa, Afrika en het Midden-Oosten? Waar we de introductie van de nieuwe positionering normaal gezien samen met Van den Bosch live zouden doen, vroeg de huidige tijd om een creatieve oplossing met eenzelfde persoonlijke impact. Van den Bosch CEO Rico Daandels en We’re someone creatief directeur Stephan van de Kimmenade presenteerden hun verhaal voor een illustratief landschap waarin de nieuwe positionering letterlijk tot leven komt. Een succesvolle lancering op video; wellicht voor herhaling vatbaar.
SOMEWHERE NEW! We zijn een deur opgeschoven…
en wat voor een deur. Robuuste stalen puien omlijsten – en niet onbelangrijk in deze tijd, scheiden – onze nieuwe kantoorruimten.
Bijzondere hoofdrolspelers
Naast Jeffrey en Theo, spelen nu Lucas en Thomas de hoofdrol om langs de grote snelwegen in de regio nieuwe collega’s voor Dichterbij gehandicaptenzorg te werven.
Branding JorisZorg
Een mooie zoektocht naar onderscheid, authenticiteit en communicatieve slagkracht resulteerde in merkverhaal, pay-off, arbeidsmarktcampagne en een scala aan grafische elementen die vooral… kloppen!
We are teamspirit
Samen de handen uit de mouwen. Samen de schouders eronder. En samen successen vieren.
Dichterbij Arbeidsmarkcampagne
Leuk! De arbeidsmarktcampagne van Dichterbij is ‘Campagne van de week’ op online platform voor werving en selectie Werf&. Zie ook: Dichterbij Lisanne.mp4
Reallife vergaderen met afstand
Een goed begin is het halve werk. Om écht met elkaar van gedachten te wisselen, is het belangrijk soms toch live met klanten aan tafel te gaan… op afstand natuurlijk. Gelukkig biedt de Iglo op onze werkvloer alle ruimte.
Modeontwerper JANICE is verzamelaar van ideeën.
Statements. Inspiratie. Experimenten. En frictie. De mooie samenwerking met Janice en Andy kunnen bekronen met een positionering die de eigenzinnige persoonlijkheid van het modemerk krachtig uitdraagt. Do you dare to show who you really are?
Modemerk JANICE ontwerpt en produceert fashion statements voor vrouwen die van het leven houden. Om deze statements kracht bij te zetten vroeg JANICE ons om een scherpe, inspirerende positionering van het merk. Het eigenzinnige enthousiasme van Janice en Andy tijdens de eerste brainstorm en presentatie voorspelt een samenwerking 𝘧𝘳𝘰𝘮 𝘵𝘩𝘦 𝘩𝘦𝘢𝘳𝘵.
Mondkapjes op school?
Op de middelbare scholen van Het Hooghuis is de boodschap duidelijk: ben niet de bom! Geen betutteling, maar bewustwording in een oproep aan leerlingen om verantwoordelijkheid te nemen.
Leerlingen van scholengroep Het Hooghuis werken thuis aan hun opdrachten.
Ouders werken met hun kinderen. En leraren laten onderwijs op afstand werken. Hoewel het allemaal vanuit de eigen huizen gebeurt, voelt het voor de scholengroep alsof zij dichterbij en meer verbonden zijn dan ooit. En daar mogen zijn samen zeker trots op zijn. Samen voor elkaar